Warpath  

Home | Forums | Salary Cap Info | Shop | Donate | Stay Connected




Go Back   Warpath > Redskins Forums > Redskins Locker Room


OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Redskins Locker Room


Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 08-04-2008, 12:06 PM   #16
Playmaker
 
GhettoDogAllStars's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Denver
Age: 32
Posts: 2,761
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Quote:
Originally Posted by Mattyk72 View Post
Colt played well but consider a couple of things. He was playing against scrubs, he had WRs running wide freaking open. That's not going to happen against first stringers. But I did like his accuracy, when he saw a guy he hit him.

Secondly, he locks on to his WRs big time. That's to be expected from a young QB but there's no way he's ready to start or even be the #2. Collins to me appeared to be very hesitant in his decision making, but I think once he gets up to speed in the offense he's going to be fine.
No kidding -- big time. He would have thrown some picks, if his primary target wasn't open all night. There was at least one play where he threw to his primary target (without checking others), and it was almost intercepted.

I think he looked good, but this kid would get eaten alive against a real NFL defense. There's no way I'd make him our #2. Collins proved last year that he can manage a game, against a real defense, and during games that really matter. Colt hasn't done squat yet.
__________________
To succeed in the world it is not enough to be stupid, you must also be well-mannered.
GhettoDogAllStars is offline   Reply With Quote

Advertisements
Old 08-04-2008, 12:18 PM   #17
Impact Rookie
 
LMsexyAO's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 684
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Quote:
Originally Posted by GhettoDogAllStars View Post
No kidding -- big time. He would have thrown some picks, if his primary target wasn't open all night. There was at least one play where he threw to his primary target (without checking others), and it was almost intercepted.

I think he looked good, but this kid would get eaten alive against a real NFL defense. There's no way I'd make him our #2. Collins proved last year that he can manage a game, against a real defense, and during games that really matter. Colt hasn't done squat yet.

I agree completely. Plus, what you want from your #2 is someone who can come in and MANAGE a game, and we already know Collins is able to do that perfectly. If Colt played like he did last night against starters, as everyone's already said, he would have thrown at least one guaranteed interception. That's not what you want from your #2; Collins is still the smart choice.
LMsexyAO is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 12:24 PM   #18
Special Teams
 
riggins44's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Yorktown, VA
Posts: 148
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Got to cut Collins some slack for last night. The OL didn't give him the protection to see what he could do. I'm not ready to bump Brennan up
the depth chart. Will wait till he plays against a better D. Think the kid
has a future with Zorn.
riggins44 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 12:29 PM   #19
Playmaker
 
BDBohnzie's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Frederick, MD
Age: 35
Posts: 4,438
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Couldn't agree more riggins44...

I think Brennan will only continue to prosper with Zorn by his side. And while he looked calm and collected last night, he made rookie mistakes, and will continue to do so until he gets his feet further wet and learns more.
__________________
Bad Things man, I mean bad things...

“WE TOOK HIM IN THE SIXTH ROUND SO WE'RE NOT SMART EITHER.” - Shanny on what the Skins saw in Alfred Morris
BDBohnzie is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 12:37 PM   #20
King of the Cage
 
Jamaican'Skin's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Kingston, Jamaica
Age: 27
Posts: 2,336
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Colt has to be the starter because he is such a hottie, omg, and Campbell hurt his knee and he's not back to 100%. I mean this is just the preseason but bench Campbell because he throws interceptions and Colt did not in his first preseason game ever. Colt is going to be a Hll of Famer like Gibbs and Green and Monk. GO COLT





only joking
__________________
Back like a spinal tap
Jamaican'Skin is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 12:45 PM   #21
Propane and propane accessories
 
JWsleep's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Houston, TX
Age: 45
Posts: 4,584
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Quote:
Originally Posted by riggins44 View Post
Got to cut Collins some slack for last night. The OL didn't give him the protection to see what he could do. I'm not ready to bump Brennan up
the depth chart. Will wait till he plays against a better D. Think the kid
has a future with Zorn.
Good post. Sounds about right.
__________________
Hail from Houston!
JWsleep is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 12:53 PM   #22
Camp Scrub
 
SeanTaylor21SKINS's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 58
Thumbs up Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Quote:
Originally Posted by Mattyk72 View Post
Colt played well but consider a couple of things. He was playing against scrubs, he had WRs running wide freaking open. That's not going to happen against first stringers. But I did like his accuracy, when he saw a guy he hit him.

Secondly, he locks on to his WRs big time. That's to be expected from a young QB but there's no way he's ready to start or even be the #2. Collins to me appeared to be very hesitant in his decision making, but I think once he gets up to speed in the offense he's going to be fine.
But he did'nt have the starting WR's or O-Line so it all evens out.
Colt + Starting WR's and O-line = The same result against their starting Defense

I still would wait before bumping him up to # 2.

Last edited by SeanTaylor21SKINS; 08-04-2008 at 01:15 PM.
SeanTaylor21SKINS is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:08 PM   #23
Franchise Player
 
Sheriff Gonna Getcha's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Age: 34
Posts: 8,317
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

I can't believe I'm saying this, but a PFT post sums up my thoughts:

‘SKINS FANS GO GA-GA OVER BRENNANPosted by Mike Florio on August 4, 2008, 11:09 a.m.

We’ve gotten plenty of e-mails from Redskins fans who believe that, on the weekend that the latest two D.C. Hall of Famers were enshrined in the Pro Football Hall of Fame, the Redskins might have found their next potential bronze bust for Canton.

Rookie quarterback Colt Brennan, a Heisman hype recipient who slid to round six after getting picked apart in the Sugar Bowl, gaining lots of weight in the offseason, and needing hip surgery before the draft, completed nine of ten passes and threw for two touchdowns during the second half of the annual Hall of Fame game, leading the Redskins to a 30-16 win over the Colts.

But, folks, it was garbage time in a meaningless game that featured little or no actual game planning or other strategery. Though we’re not saying Brennan won’t someday become a stud quarterback (as we’ve learned over the past several years, certain sixth-round quarterbacks can do fairly good things), Brennan’s good run in glorified practice against a bunch of defensive players who’ll likely be looking for work a month from now isn’t cause for celebration.

Instead, Redskins fans should be far happier that starter Jason Campbell completed five of five passes for 61 yards and a touchdown in two shots at running the new offense that coach Jim Zorn has brought to town.
Sheriff Gonna Getcha is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:16 PM   #24
Playmaker
 
Longtimefan's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Location: Germantown, Md.
Posts: 4,832
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

I will say this for Colt Brennan, he was able to acomplish what was called upon him to do. Granted the level of competition at the point he entered the game was such it's difficult to make a true determination of his value, he did make plays, and he also looked far better than Jordan Palmer did this time last year. He's a project that's going to take time to develop into an NFL type QB, and right now, time is something he has plenty of.
Longtimefan is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:27 PM   #25
Camp Scrub
 
KokoMike's Avatar
 
Join Date: May 2008
Location: Global
Posts: 28
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Quote:
Originally Posted by Mattyk72 View Post
Colt played well but consider a couple of things. He was playing against scrubs, he had WRs running wide freaking open. That's not going to happen against first stringers. But I did like his accuracy, when he saw a guy he hit him.

Secondly, he locks on to his WRs big time. That's to be expected from a young QB but there's no way he's ready to start or even be the #2. Collins to me appeared to be very hesitant in his decision making, but I think once he gets up to speed in the offense he's going to be fine.
Yo, Mattyk72...I don't think Jim Zorn is thinking that Brennan is locking in on his WR's big time. Zorn said after the game:

"More than his throws, what I was pleased with is how he was looking to the right guy when he was backpedaling," said Zorn, a former NFL quarterback. "He knew the plays, knew the routes. He should feel very good about his performance."

Regarding the WR's being wide open, it was that way the whole game. I do think Brennan threaded a couple of passes in there, against pretty tight coverage.

I've seen Brennan play live a dozen times or so and, at least I think, it is difficult to conclude that he locks on receivers. I do think he goes through progressions pretty quickly. He just doesn't turn his head to it is obvious to everybody. That's my view anyway.

I respect your view, too.

I just want to score points and win. Hail to the Redskins!
KokoMike is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:27 PM   #26
Special Teams
 
BeastsoftheNFCeast's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 331
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Im not saying that it's gonna happen ...but if brennan preforms better than campbell...but campbell is still playing well, who would get the starting position? I doubt brennan would be given a shot unless campbell goes down.
BeastsoftheNFCeast is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:28 PM   #27
The Starter
 
redsk1's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,351
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

There's no reason to heap too much praise or too much negativity on him right now. It's just game 1 of the preseason!!

There's alot we don't know right now. There are a couple things we do know.

In one game he looks ALOT better than Jordan Palmer. Can we all agree on that?

He played very well last night.
redsk1 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:37 PM   #28
Uncle Phil
 
SmootSmack's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 44,481
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

I see Campbell and Colt, and I instantly think this is probably the best starter/back-up QB combo since Montana/Young

Seriously though. The highlight should definitely be Jason Campbell's performance. It was a brief performance but he really really looked good. Still, as LTF points out, don't sell short what Colt did out there (regardless of the talent surrounding him).

Most importantly, in both cases, they are getting their first full live game action since having major surgery and neither showed any side effects from it. That's the real positive.
__________________
You're So Vain...You Probably Think This Sig Is About You
SmootSmack is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 01:58 PM   #29
The Starter
 
Skinny Tee's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Redskins Nation
Posts: 1,715
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

He needs more preseason games before the hype starts to take over and people start filling him in as the #2 QB. He had a good game but he still in a learning phase of his development. I liked what I saw but I will need to see way more of it before I'm convinced he's even ready to be a backup.

Also being that we paid Collins as recently as this past offseason precludes us from demoting him to the #3 spot. Collins is our backup no matter how many TD's Brennan throws.
__________________
Redskinsly,
_________Skinny Tee_________
Skinny Tee is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 02:19 PM   #30
Playmaker
 
freddyg12's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 4,540
Re: OT: Omg! Wtf! Lol! Colt Brennan Is So 1337

Gotta be happy w/Colt, of course you can't make too much of it. I like that Madden said he could "feel energy" from him.

Did anyone think he looked a little like Heath Shuler in uniform? wearing #5 too
freddyg12 is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -4. The time now is 12:47 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
This site is not officially affiliated with the Washington Redskins or the NFL.
Page generated in 0.29885 seconds with 9 queries

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0 RC5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25